Akibat terlalu excited

16 March 2017/Khamis

Assalamualaikum



Kring kring kring kring kring kring..*handphone aku berbunyi.Aku angkat.

"Hello"

"Hello.Ni cik Nurul Baidurah Binti Abdullah?"

"Ya,saya."

"Cik dijemput untuk menghadiri temuduga sebagai Lab Technician di syarikat Dynamic Engineering Test Service."

"Ye ke?Bila?"

"Hari Jumaat.Jam 2.30 petang.Cik boleh datang tak?"

"Ouh,boleh."

"Terima kasih cik"

"Sama-sama"

Talian dimatikan.

Lepas dapat panggilan tu,mulalah aku buat research pasal jawatan sebagai Lab Technician.Mula-mula aku cari dekat Google apa tugas-tugas sebagai Lab Technician.Bila aku sudah jumpa apa skop kerja dia.Korang tengok lah sendiri.

Ini yang aku jumpa.Kan kalau Lab Technician dalam Bahasa Melayu Juruteknik Makmal.Aku pun pelik lah sejak bila aku ada apply kerja dalam bidang perubatan.Selalu aku apply bidang consstruction ja tapi ini jauh pula tersasar.

 Aku ingat skop kerja Lab Technician ni macam ni teropong sana teropong sini.Aku ndak fikir lain lagi mulalah aku angan-angan yang macam dalam drama Meh,Sandar Pada Aku! tu.Yang part Afnan Tasneem di makmal.Hahaha..Sedang syok syok aku dok berangan kan aku jadi si Tasneem tu berbunyi pulak handphone aku.

Twing twing twing twing...Ada whatsapp masuk.

"Skop kerja Lab Technician : Membuat slump test dan cube test."

Oooooo..bahagian itu rupanya.Hilang terus apa yang aku dok berangan tadi.Nasiblah aku dah tau sikit-sikit pasal benda alah ni sebab aku ada belajar jugak dulu tapi ndak ingat time semester berapa.

Ni cube test

Slump test

Kalau korang nak tau pa benda dua dua kat atas ni..nanti lah aku bagitau sebab sekarang ni aku sibuk mau hafal soalan-soalan interview untuk esok.Doa kan aku ya supaya aku lulus interview pada esok hari.Thanks.

Terima kasih kerana sudi baca entri ini.

14 comments:

  1. Good luck utk esok. Mudah-mudahan dapat kerja tu.

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah rezeki.. erkk anum kos Lab Technician ke?

    ReplyDelete
  3. nampak macam susah je test tu huhu. In Shaa Allah goodluck ye :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lah susah mana..tengok jak macam susah..bila dah start buat benda tu tak susah dah..hihi..

      Delete
  4. Good luck and all the best untuk interview tu..

    Semoga berjaya dengan cemerlang. Belajar baik2 tau

    ReplyDelete
  5. Good luck anum! you can do it! and bila dah lulus iv tu nanti share la apa itu cube test and slump test tu. curious pulak syed hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..insyaallah kalau saya rajin..:P..

      Delete
  6. wahh leh tahan skop kerja tu.. gudluck ya.

    jemput join segemen sy ya ?=)
    http://fashapurple.blogspot.my/2017/03/segmen-bloglist-april-2017-by-farah.html
    3 blogger bertuah dapat giveaway !!huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..inshaallah saya join..

      Delete
  7. Excited betul ek. Heheehe. Jomm join GA uyul.

    ********************************************************************************
    Jemput join Uyul Rosli 1st Giveaway!! 100pcs Name Card untuk dimenangi. >>
    Uyul Rosli 1st Giveaway | Blonolog Blogger Picisan
    ********************************************************************************

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..