Lazada Birthday Blogger Contest

15 March 2017/Rabu

Assalamualaikum


Happy  Birthday Ladaza Yang Ke 5th.Siapa yang tak kenal Lazada.Lazada ni ialah sebuah gedung membeli belah online yang popular sejak dulu lag di Malaysia.Lazada ada menjual bermacam-macam barangan secara online seperti elektronik,fesyen wanita,fesyen lelaki,hiasan rumah dan keperluan,kesihatan dan kecantikan,bayi dan mainan,sukan dan bagasi,automotif dan media.Kiranya Lazada ni all in one lah dalam satu web yang boleh korang shopping puas-puas.Walaupun aku sendiri belum pernah lagi beli apa-apa barangan dari Lazada ni tapi hari-hari aku jalan-jalan pi shopping dekat Lazada sebab nak tengok sale-sale yang dianjurkan oleh pihak Lazada.Sedar tak sedar dah 5 tahun dah Lazada beroperasi.

Ni adalah jawapan aku untuk soalan dari Lazada :

1)What do you love about Lazada Malaysia?

  • Dalam satu lama web Lazada ni,kita boleh pilih apa-apa barangan yang kita mahu seperti nak beli gadjet,beli alat mekap,barangan dapur dengan cara klik klik jak.Mudah kan.Tak perlulah susah susah korang pi kedai nak beli barangan itu barangan ini.Cuma cari jak di Lazada comfom jumpa.
  • Harga barangan yang dijual di laman web Lazada adalah tersangat-sangat lah murah dari harga pasaran dan yang paling aku suka ialah sale-sale yang ada dekat Lazada ni dilakukan secara berterusan.I like.Kadang-kadang Lazada ni buat promosi dengan harga yang tak masuk akal tapi berbaloi.Betul kan?
  • Penghantaran yang cepat dan boleh dipercayai.Ramai orang kata bahawa servis penghantaran dari pihak Lazada adalah cepat sebab Lazada menggunakan perkhidmatan hantaran barang seperti Pos Laju,Skynet,Gdex dan lain-lain.
  • Pertukaran barangan terjadi apabila barang yang kita order tu rosak atau pihak Lazada salah bagi barang dan barang tersebut boleh dipulangkan ke Lazada  secara percuma.Lazada ada sediakan plastik return dan hantar melalui pos laju jugak.
2)Top three Product picks from Lazada Malaysia(Your three favourite products)

Dalam banyak-banyak barangan di laman web Lazada ni,ada top three menjadi wishlist aku dan harga yang ditawarkan sangat berbaloi daripada harga yang sebenar.

  • Oppo F1s-Selfie Expert (Rose Gold)

Sememangnya aku telah jatuh cinta dengan handphone berjenama Oppo ni di saat aku cuci mata di kedai handphone sebab masa tu niat memang nak beli handphone tapi aku tangguhkan dulu sebab nak tunggu harga dia turun.;).Boleh kah?

  • Romoss Power Bank GT3 5000mAH (Rose Gold)
Power Bank berjenama Romoss ini menjadi pilihan ku sebab aku memang memerlukan power bank dalam hidup aku sebab handphone aku memang cepat habis batery.So,power bank ini jugak lah yang jadi perhatian aku di Lazada.

  • Sokano XB2008 70L Outdoor and Travel Pack Backpack Black
Aku pilih beg travel ni sebagai langkah persediaan awal jak mana tau tiba-tiba ada orang ajak aku travel tak payah lah kusutkan pikiran hotak aku nak cari kat mana beg travel.Lazada kan ada.

3)How do you think Lazada Malaysia can improve?
  • Cadangan aku lah kan ada baik nya Lazada buat lagi promosi harga yang gila gila urah tak masuk akal dan tempoh promosi tu dibuat agak lama sikit.
4)What is you birthday wish to Lazada Malaysia
  • Selamat hari jadi Lazada yang ke 5th.Semoga perniagaan makin maju dan sukses dan semoga Lazada akan terus kekal buat selama-lamanya.
Good luck.

Terima kasih kerana sudi baca entri ini.

2 comments:

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..